Ο Μίνως Κυριακού «χτίζει» νέο στόλο

Το ναυπηγικό πρόγραμμα - μαμούθ του προέδρου του ΑΝΤ1

Μπορεί ο Μίνως Κυριακού να δραστηριοποιείται έντονα στα media με τον ΑΝΤ1, να κάνε συμφωνίες με τον Μέρνταχ για το Fax TV στη Σερβία, να κλείνει τη μία δουλειά μετά την άλλη σε διάφορους τομείς, όμως παραμένει πάντα ο εφοπλιστής Κυριακού. Ο οποίος συνηθίζει να ταράσσει τα νερά της ναυτιλιακής αγοράς, είτε με τις πωλήσεις πλοίων, είτε με τις συνεχεία ναυπηγήσεις νεότευκτων υπερδεξαμενόπλοιων, όπως τώρα.

    Οι εταιρείες του Athean Sea Carries και Athenian Tankers, παραλαμβάνουν το ένα πλοίο μετά το άλλο, και διαχειρίζεται σήμερα τέσσερα νεότευκτα υπερδεξαμενόπλοια VLCC, ενώ επεκτείνει τον στόλο του με την ναυπήγηση οκτώ συνολικά νέων πλοίων.
    Ο Μίνωας Κυριακού είχε συνταράξει την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα τον Ιούνιο του 2004, όταν είχε πουλήσει στην OMI αντί 520 εκατ. δολαρίων έντεκα πλοία, τρία suezmax και οκτώ handymax, καθώς επίσης και έξι suezmax στη Sovcomfolt, αντί 330 εκατ. δολαρίων.
    Τότε, όλοι οι αναλυτές μίλησαν για οριστική αποχώρηση του Μ. Κυριακού από τη ναυτιλία.
    Σύμφωνα με τους ναυτιλιακούς αναλυτές, η απόφασή του κ. Κυριακού να πουλήσει τότε, οφειλόταν στις πολύ υψηλές τιμές που απέφεραν μεγάλα κέρδη. Ουσιαστικά δηλαδή επρόκειτο για ένα από τα πιο μεγάλα deals της εποχής και όχι για αποχώρηση του Έλληνα εφοπλιστή από τη ναυτιλία. Κι αυτό φάνηκε δύο χρόνια μετά, όταν επέστρεψε με τη ναυπήγηση στα ναυπηγεία Hyundai αρχικά έξι σούπερ τάνκερ VLCC, μεταφορικής ικανότητας το καθένα 310.000 τόνων, που κοστίζει 127 εκατ. δολάρια. Οι παραγγελίες της Athenian Sea Carriers στα ναυπηγεία της Hyundai και οι αντίστοιχες παραδόσεις δεν σταμάτησαν. Η αρχή έγινε με το «Athenian Victory». τον Ιανουάριο του 2010 παραλήφθηκε το «Athenian Success», τον Μάρτιο του 2010 το «Athenian Harmony» και στις αρχές του 2011 παραλήφθηκε το τέταρτο της μεγάλης παραγγελίας των υπερδεξαμενοπλοίων, το «Athenian Glory». Πρόκειται δηλαδή για μια «ολική επαναφορά» στη ναυπήγηση πλοίων, σε ένα χώρο από τον οποίο ουσιαστικά ποτέ δεν έφυγε.

«ΧΤΙΖΕΙ» ΑΛΛΑ 4 VLCC
    Και αυτή τη φορά, σύμφωνα με τους ναυτιλιακούς αναλυτές, η επένδυση του Μίνωα Κυριακού έχει άμεση σχέση με τις συμφέρουσες τιμές που επιτυγχάνονται στα ναυπηγεία. Αυτό έρχεται να ισοσκελίσει τις ενδεχόμενες απώλειες που μπορεί να υπάρξουν αυτή την περίοδο λόγω των χαμηλών ναύλων. Ήδη και τα τέσσερα νέα πλοία της Athenian Sea Carriers έχουν ναυλωθεί σε μεγάλες εταιρίες μεταφοράς πετρελαιοειδών με ικανοποιητικούς ναύλους, που καλύπτουν τα λειτουργικά έξοδα της Athenian Sea Carriers και της Athenian Tankers. Όπως μάλιστα εκτιμούν παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς, αναμένεται η κατάσταση να βελτιωθεί τους επόμενους μήνες. Τότε, δηλαδή που ο στόλος του Μίνωα Κυριακού θα έχει μεγαλώσει, με την προσθήκη κι άλλων τεσσάρων πλοίων που «χτίζονται» στα ναυπηγεία Hyundai.
    Σε όλα τα πλοία του ο κ. Κυριακού έχει σημαία των νησιών Marshall. Όπως λένε αυτοί που τον γνωρίζουν καλά, η επιθυμία του είναι τα πλοία του να φέρουν την ελληνική σημαία, αλλά θεωρεί πως η αντιμετώπιση των εφοπλιστών από το κράτος, περισσότερο τους απομακρύνει παρά τους προσεγγίζει.
    Τρεις γενιές έχει κλείσει στον εφοπλισμό η οικογένεια Κυριακού. Την ενασχόληση με τα ναυτιλιακά ξεκίνησε ο Μίνωας Κυριακού (παππούς του ιδιοκτήτη του ΑΝΤ1) πριν από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο. Την «σκυτάλη» μεταπολεμικά πήρε ο Ξενοφώντας Κυριακού, ενώ ο Μίνωας Ξ. Κυριακού αναλαμβάνει τα ηνία το 1965, όταν ιδρύει την Athenian Tankers Management, ενώ βρίσκεται στις ΗΠΑ. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα το 1970 αναλαμβάνει τις οικογενειακές επιχειρήσεις. Το 1981 έχει στον στόλο του 12 πλοία και το 1986 αριθμεί 16. Η εταιρία μετέφερε ειδικά χημικά φορτία και βρώσιμα έλαια. Μάλιστα το 1977 η Athenian Tankers Management πραγματοποιούσε με τον στόλο της το 47% του παγκόσμιου εμπορίου, ενώ εκτός από τις θαλάσσιες μεταφορές ο Μίνωας Κυριακού επένδυσε και στην εμπορία με την συμμετοχή του σε φυτείες καρύδα και φοίνικες στην Ινδία και τις Φιλιππίνες.
    Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 η Athenian πραγματοποιεί το μεγάλο άλμα στην αγορά δεξαμενοπλοίων και μέσα στα απόμενα χρόνια ο στόλος αυξανόταν διαρκώς, μέχρι να πουληθεί.
    Η ιστορία επαναλαμβάνεται, αφού αυτή την περίοδο, πάλι ο στόλος αυξάνεται. Μάλιστα το 2010 η Athenian Sea Carries βραβεύτηκε για την εφαρμογή με επιτυχία του ευρωπαϊκού μοντέλου επιχειρηματικής αριστείας ΕFQL.

Η αρχή έγινε με το «Athenian Victory», τον Ιανουάριο του 2010, ενώ στις αρχές του 2011 παραλήφθηκε το τέταρτο της μεγάλης παραγγελίας των υπερδεξαμενοπλοίων, το «Athenian Glory»

Η ΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ ΕΚΑΨΕ ΤΟ ΓΕΡΟ ΧΑΡΤΙ ΤΟΥ EUROPA LEAUGE

Προσπαθεί να ξεφορτωθεί τους Αγώνες του UEFA
    Η απόκτηση των δικαιωμάτων για τη ζωντανή μετάδοση των αγώνων του Europa league από τον ΑΝΤ1, θεωρήθηκε ένα δυνατό «χαρτί» για το κανάλι του Μίνωλα Κυριακού. Η κατακόρυφη όμως πτώση των διαφημιστικών εσόδων άλλαξε τα σχέδια του ισχυρού άνδρα του ΑΝΤ1 και μαζί με το τηλεοπτικό σκηνικό στα αθλητικά τηλεοπτικά πράγματα, καθώς αποφάσισε να δώσει τα δικαιώματα στο Conn-x.
    Ο προβληματισμός του κ. Κυριακού ξεκίνησε στα μέσα της περασμένης τηλεοπτικής περιόδου, όταν η πτώση της διαφήμισης κατά 40% τον υποχρέωσε να ψάξει να βρει τρόπους να ξεφορτωθεί τα ακριβά του προγράμματα. Το Europa League ήταν αρκετά δαπανηρό, καθώς στοίχιζε στον ΑΝΤ1 περίπου 10 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα από τις διαφημίσεις περιορίζονταν μόλις στα 3 εκατ. ευρώ. Αναζητώντας τρόπους η διοίκηση του καναλιού του Αμαρουσίου, ζήτησε την άδεια από την Team, την θυγατρική της UEFA στα τηλεοπτικά, να δώσει αλλού το Europa League, έχοντας υπόψη του ότι υπήρχε το Conn-X που ήθελε να εμπλουτίσει το πρόγραμμα του προκειμένου να κερδίσει περισσότερους συνδρομητές, αφού το συνδρομητικό του πακέτο κινείται σε χαμηλά νούμερα. Αρχικά η Team αρνήθηκε, αλλά κάτω από τον φόβο να μη εισπράξει τίποτε από την μετάδοση, έδωσε το «ΟΚ». Έτσι, το Europa League άλλαξε τηλεοπτική στέγη και θα μεταδίδεται πλέον από το Conn-X.
ΠΗΓΗ: blackmoney2011.blogspot.com