H ODFJELL ΔΕΝ ΘΑ ΣΗΚΩΣΕΙ ΤΑ 600 ΕΚΑΤ. ΔΟΛΑΡΙΑ
Η «έμμεση εισαγωγή των ΤΡΥΠΑΝΙΩΝ στο Χρηματιστήριο του Όσλο… ναυάγησε προσωρινά, όπως αποκάλυψε ο Νορβηγός συνέταιρός του στο TradeWinds
Στις 15 Μαϊου η εφημερίδα «ΙΣΟΤΙΜΙΑ» σε σχετικό της δημοσίευμα ανέφερε ότι ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος δρομολογεί εμμέσως την εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο του Οσλο, μέσω της κοινοπραξίας που έχει συστήσει με τη νορβηγική εταιρεία Odfjell η Deep Sea Metro, στην οποία ελέγχει το 60%. Η εταιρεία επιδίωκε να αντλήσει, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, περί τα 600 εκατ. δολ. από τη δημόσια εγγραφή. Όμως πριν αλέκτορα φωνήσαι, ένα από τα εγκυρότερα ναυτιλιακά sites στον κόσμο, το tradewinds.no, φιλοξένησε δηλώσεις του προέδρου της Odfjell, Simen Lieungh, ο οποίος ομολόγησε πως τα «τρυπάνια» δεν μπόρεσαν τελικά να μπουν διά της πλαγίας οδού στο Χρηματιστήριο του Όσλο.
Ο πρόεδρος της νορβηγικής εταιρείας αποκάλυψε πως η Odfjell ανέβαλε τα σχέδια της για εισαγωγή στο Χρηματιστήριο του Όσλο λόγω της αδύναμης αγοράς. «Αποφασίσαμε να περιμένουμε για την αρχική δημόσια προσφορά» δήλωσε ο πρόεδρος Simen Lieungh. «Αυτή τη στιγμή η αγορά είναι σχετικά αδύναμη» τόνισε. Η Οdjfell ανακοίνσωε στα τέλη Απριλίου ότι υπέβαλε αίτημα για να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο του Όσλο. Η απόφασή της να αναβάλει την προσφορά ίσως σημαίνει ότι η εταιρεία δεν θα μπορέσει να υλοποιήσει τα σχέδιά της για την κατασκευή νέων drillshpis (πλατφόρμες υπεράκτιων γεωτρήσεων). «Εάν δεν προχωρήσουμε με την προσφορά είναι απίθανο να εξετάσουμε την πρώτη επιλογή. Βρισκόμαστε ήδη σε διαπραγματεύσεις με το ναυπηγείο και θα προσπαθήσουμε να επεξεργαστούμε τι επιλογές έχουμε, εάν χρειαστεί να περιμένουμε για την προσφορά» επισήμανε ο πρόεδρος Simen Lieungh.
Η αίτηση της εταιρείας ήταν προγραμματισμένη να εξεταστεί από το διοικητικό συμβούλιο του Χρηματιστηρίου στις 25 Μαϊου. «Έχουμε σχεδιάσει την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο εδώ και κάποιο διάστημα, αλλά δυστυχώς η αγορά είναι γεμάτη μετοχές σε αυτό τον τομέα, αυτό το διάστημα», τόνισε ο Simen Lieungh. Η εταιρεία είχε ορίσει τις DnB NOR Markets, Pareto Securities και First Securities ως αναδόχους για την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο. Η Odfjell Offshore έχει στην κατοχή της δύο εγκαταστάσεις γεώτρησης και μερίδιο 71,52% σε μια τρίτη ημικαταδυόμενη μονάδα περιβάλλοντος. Επίσης, κατέχει το 40% των δυο drillshpis (πλατφόρμες υπεράκτιων γεωτρήσεων), των οποίων το πλειοψηφικό πακέτο ανήκει στην ελληνική Metrostar, τα οποία θα παραδοθούν από τη Hyundai τον Μάϊο και τον Νοέμβριο.
Όλα δείχνουν λοιπόν πως τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως τα περίμενε ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ο οποίος, όπως υποστήριζε η «ΙΣΟΤΙΜΙΑ», βασικό στόχο είχε μέσω της εισαγωγής της Odfjell στο Χρηματιστήριο του Οσλο να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της Deep Sea Metro, που είχε συστήσει με τη νορβηγική εταιρεία. Μάλιστα, στο σχετικό δημοσίευμα αναφερόταν πως αυτό που ήθελε να πετύχει ο Αγγελόπουλος ήταν να αποσπάσει (spin off) την Deep Sea Metro και να την εισαγάγει μόνη της, κεφαλαιοποιώντας την αξία της θυγατρικής. Η Deep Sea Metro αποτελεί θυγατρική της Metrostar, στην οποία συμμετέχει με 40% και η νορβηγική Odfjell.