Μάχες σουπερμαρκετάδων για τη «συλλογή» βενζινάδικων

Θα πωλούν την βενζίνη φθηνότερα στους πελάτες των υπεραγορών

Σύγκρουση μεταξύ των ιδιοκτητών σούπερ μάρκετ έχει προκαλέσει η επικείμενη απελευθέρωση της εγκατάστασης πρατηρίων στα σούπερ μάρκετ. Ο ανταγωνισμός έχει κορυφωθεί για να εξασφαλίσουν τις καλύτερες συνεργασίες με τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων, που εκτιμάται ότι θα αποφέρουν μεγάλα κέρδη και για τις δυο πλευρές.
Οι μεν εταιρείες εμπορίας καυσίμων θα επωφεληθούν αποκτώντας πρόσβαση σε σημεία στρατηγικής σημασίας, λόγω της μεγάλης προσέλευσης των πελατών, τα δε σουπερ μάρκετ, στοχεύουν να προσελκύσουν νέους πελάτες κάνοντας προσφορές στις τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης.
Το σχετικό νομοσχέδιο έχει ήδη κατατεθεί στη βουλή, με αποτέλεσμα να έχουν ήδη ξεκινήσει οι διεργασίες στην αγορά. Σημαντικό ρόλο για τη δημιουργία συμμαχιών θα παίξει η τελική μορφή που θα πάρει το νομοσχέδιο. Οι πρατηριούχοι από την μια πιέζουν να αποσυρθούν οι διατάξεις που ανοίγουν το δρόμο για εγκατάσταση πρατηρίων στα σούπερ μάρκετ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όμως από την άλλη, έχει προειδοποιήσει ότι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί σήμερα η αγορά καυσίμων νοθεύει τον ανταγωνισμό.

ΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ – «ΦΙΛΕΤΑ»
Όλα δείχνουν ότι τελικά θα επιτραπεί η εγκατάσταση πρατηρίων στα σούπερ μάρκετ και κανένας από τους άμεσα ενδιαφερόμενους δεν θέλει να μείνει έξω από μια αγορά η οποία στο εξωτερικό κατέχει μερίδιο τουλάχιστο 10% του συνόλου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Γαλλία, όπου από τη στιγμή που άνοιξα πρατήρια στα Σούπερ Μάρκετ άλλαξε ο χάρτης της αγοράς καυσίμων, καθώς οι Γάλλοι τα προτιμούν σε σχέση με τα πρατήρια της πόλης.
Γι’ αυτό οι συζητήσεις ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους είναι πυρετώδεις. Οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων έχουν βάλει στο στόχαστρο τα σούπερ μάρκετ – φιλέτα που έχουν το μεγαλύτερο επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Σούπερ μάρκετ με μεγάλο αριθμό πελατών, δηλαδή, που διαθέτουν απαραίτητα μεγάλο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων και κυρίως χωρίς να υπάρχει σε κοντινή απόσταση άλλο πρατήριο.
Από την πλευρά τους ο ιδιοκτήτες των Σουπερ Μάρκετ δραστηριοποιούνται και κάνουν κρούσεις στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων προσδοκώντας την καλύτερη δυνατή συμφωνία για να αυξήσουν τους πελάτες τους. Στο εξωτερικό, όπου έχει εφαρμοστεί ανάλογος νόμος, τα σούπερ μάρκετ κάνουν ειδικές προσφορές στην τιμή της βενζίνης. Την πωλούν πολύ φθηνότερα από τα συνοικιακά πρατήρια με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι να τα προτιμούν και με αφορμή τη βενζίνη, μπαίνουν και στα σούπερ μάρκετ για να κάνουν τα ψώνια τους.

ΤΑ ΠΡΩΤΑ 27 ΠΡΑΤΗΡΙΑ
Στην Ελλάδα ήδη λειτουργούν πρατήρια σε σούπερ μάρκετ. Λίγα στον αριθμό, 27, αλλά με όγκο πωλήσεων που φτάνει μέχρι έξι φορές τον όγκο ενός μέσου πρατηρίου. Πρόκειται για άδειες που δόθηκαν πριν να θεσπιστεί τα όριο απόστασης 200 μέτρων από χώρους συνάθροισης κοινού, στους οποίους περιλαμβάνονται και τα σούπερ μάρκετ. Οι συνεργασίες αυτές έχουν τη μορφή συμβάσεων που υπογράφουν εταιρείες με πρατηριούχων.
Συγκεκριμένα, η αλυσίδα Βερόπουλος συνεργάζεται κυρίως με τη Shell και έχει 13 πρατήρια, ενώ η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεργάζεται με την ΒΡ με τρία πρατήρια στην Πάτρα. Και η αλυσίδα Μασούτης συνεργάζεται με την ΒΡ με επίσης τρια πρατήρια στη Θεσσαλονίκη. Τα Carrefour συνεργάζονται με την Aegean και την Avin και διαθέτουν οκτώ πρατήρια.
ΠΗΓΗ: blackmoney2011.blogspot.com