Ένας ακόμη «αγανακτισμένος επιχειρηματίας» προστέθηκε στη μακρά λίστα εκείνων που έχουν ανοίξει… πυρ κατά του τρόπου λειτουργίας του Δημόσιου τομέα
Αυτή τη φορά τη σκυτάλη πήρε ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου της Μηχανικής, ο οποίος κατά την συνεδρίαση της γενικής συνέλευσης του ομίλου πέταξε το… γάντι σε κυβέρνηση και ανταγωνισμό για τα δημόσια έργα αλλά και για τα χρέη.
Ο πρόεδρος της κατασκευαστικής εταιρείας, η οποία τον τελευταίο καιρό αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας και εδώ και έναν χρόνο περίπου βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την έκδοση ομολογιακού δανείου που θα είναι κοντά στα 200 εκατ. ευρώ επιρρίπτει ευθύνες στο Δημόσιο
για το ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους δεν έχει εισρεύσει στην Μηχανική από το ελληνικό κράτος ούτε ένα ευρώ, την ώρα που οι ίδιοι καλούνται να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς τα ασφαλιστικά ταμεία, την εφορία και τους υπαλλήλους τους.
Ιδιαίτερα καυστικός στάθηκε και στο θέμα των αδειοδοτήσεων, οι οποίες περνούν από μια ανεκδιήγητη έως τραγελαφική γραφειοκρατική διαδικασία. Πίσω από αυτή την επιθετική αναφορά του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου κρύβεται το γεγονός ότι έχει καταθέσει στους αρμόδιους φορείς αιτήσεις για την κατασκευή και λειτουργία υδροηλεκτρικών έργων, όπως ο σταθμός Καρπενησιώτη, ο οποίος θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί και ακόμη εκκρεμεί.
Τα χρήματα που οφείλονται στη Μηχανική από δημόσια έργα ανέρχονται στα 195 εκατ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο ποσό από ιδιωτικά έργα διαμορφώνεται στα 61 εκατ. ευρώ.
Από αυτά (61 εκατ. ευρώ), 40 εκατ. ευρώ χρωστά στην Μηχανική η Lamda Development για έργο που ο κατασκευαστικός όμιλος υλοποίησε στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στο πλαίσιο της Γ.Σ.
Όσον αφορά τη χρηματοδότηση του ομίλου από τις τράπεζες μέσω κοινοπρακτικού δανείου, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέσα σε 2-3 μήνες, ενώ η καθυστέρηση οφείλεται στην «αδυναμία εσωτερικής συνεννόησης μεταξύ των τραπεζών», όπως σημείωσε ο κ. Εμφιετζόγλου.
Παράλληλα, η εισηγμένη προχωρά σε περικοπή λειτουργικών δαπανών και σε πώληση ορισμένων assets, όπως το υδροηλεκτρικό έργο στα Θεοδώριανα. Από το τελευταίο, η εταιρεία εξασφάλισε συνολικά 14 εκατ. ευρώ.
Στο εξωτερικό η εισηγμένη έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από ρωσική τράπεζα για το συγκρότημα Ήρα, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις με ρωσική τράπεζα για τη χρηματοδότηση του δεύτερου project – σηματωρού (Μέγας Αλέξανδρος).
ΟΙ «ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ»
Από την αυστηρή κριτική και τα πυρά του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου δεν ξέφυγαν και οι ανταγωνιστές του, που μπορεί μεν να μην τους κατονόμασε, αλλά τους «φωτογράφισε», αφήνοντας να εννοηθεί ότι.. κάνουν παιχνίδι με τα δημόσια έργα.
Όπως υποστήριξε χαρακτηριστικά, η οικονομική κρίση που έχει επιφέρει σημαντικό πλήγμα και στον κατασκευαστικό κλάδο, αποτελεί και μια καλή ευκαιρία να ξεχωρίσει η ήρα από τα σιτάρι, αφού η χώρα θα… αποβάλλει το φαινόμενο των «νταβατζήδων» στα δημόσια έργα και θα επικρατήσει ένα καθεστώς αξιοκρατίας.
«Η Μηχανική ουδέποτε μπήκε στο παιχνίδι των δημοσίων έργων, στα οποία επιδίδονταν κατά κόρον οι αντίπαλοί μας και ούτε σκοπεύει να το πράξει στο μέλλον» δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
ΠΗΓΗ: blackmoney2011.blogspot.com