Το πλάνο Βαρδινογιάννη για την Motor Oil το 2011

Η ΔΙΑΨΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΕΩΝ
ΤΩΝ ΑΝΑΛΥΤΩΝ

    Η διάψευση των εκτιμήσεων των αναλυτών για τα κέρδη της Motor Oil το 2010, προκάλεσε πλατιά χαμόγελα στον όμιλο Βαρδινογιάννη. Σε δημοσκόπηση του Reuters οι αναλυτές εκτιμούσαν ότι η Motor oil θα έχει μείωση κερδών κατά 7% και θα ανέλθουν στα 100 εκατ. ευρώ. Τα νούμερά τους διέψευσαν, καθώς η ελληνική βιομηχανία καυσίμων είχε αύξηση κερδών κατά 21,45%, τα οποία έφθασαν στα 130,969 εκατ. ευρώ έναντι 107,957 εκατ. ευρώ το 2009.
    Με τον «αέρα» των υψηλών κερδών ο όμιλος Βαρδινογιάννης σχεδιάζει τις κινήσεις του, όχι μόνο στην εξωτερική αγορά, η οποία του έδωσε ιδιαίτερη ώθηση, αλλά και στην συρρικνούμενη εγχώρια αγορά πετρελαιοειδών, ώστε να διευρύνει τα μερίδιά του μέσα στο 2011.
    Σύμφωνα με στέλεχος της Motor Oil, παρά το γεγονός ότι η αγορά καυσίμων στην Ελλάδα κινήθηκε και πάλι πτωτικά, η εταιρεία είναι την χαμηλότερη πτώση του μέσου όρου, που σημαίνει ότι αυξήθηκε το μερίδιό της. Και αυτό στον όμιλο το αποδίδουν στην αποτελεσματικότητα του δικτύου στην αγορά βενζινών, μέσω της Avin και της Coral, που συγκράτησαν τον ρυθμό μείωσης.
    Στην αγορά των βενζινών το μερίδιο της Motor Oil τον χρόνο που πέρασε ανήλθε σε 28,7% από 24,2% το 2009, όταν το 2007 βρισκόταν στο 21,7%.
    Είναι χαρακτηριστικό ότι η Avin, που ήταν η ισχυρότερη θυγατρική του ομίλου πριν την εξαγορά της Shell, τώρα, με 580 πρατήρια κατέχει την τέταρτη θέση στη συνολική αγορά λιανικής (στην πρώτη είναι τα ΕΛ.ΠΕ), ενώ η Coral, που αξιοποιεί το πρώην δίκτυο της Shell με 700 πρατήρια, κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά βενζινών με μερίδιο 17,4% το 2010.
    Στον όμιλο εκτιμούν ότι κερδίζουν μερίδιο, παρόλο που η μειωμένη ζήτηση πλήττει όλους, γιατί οι ανταγωνιστές της Coral, έχουν μεγαλύτερες απώλειες.
    Κύκλοι της αγοράς καυσίμων πάντως εκτιμούν ότι ο στόχος της Motor Oil είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί, καθώς τον περασμένο Φεβρουάριο η αγορά σημείωσε πτώση 20%, λόγω της ανόδου των τιμών. Στελέχη του ομίλου όμως υποστηρίζουν ότι η στρατηγική τους είναι να συγκρατήσουν τις τιμές σε λογικά επίπεδα, ώστε να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς και να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό. Και αυτό θα το πετύχουν με την αύξηση του όγκου της παραγωγής του διυλιστηρίου στους Αγίους Θεοδώρου, ο οποίος υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 9 εκατ. τόνους. Η νέα μονάδα επεξεργασίας αργού πετρελαίου στο διυλιστήριο, που τέθηκε σε λειτουργία το δεύτερο τρίμηνο του 2010, ανεβάζει σε περισσότερα από 170.000 βαρέλια ημερησίως την δυνατότητα επεξεργασίας, αυξάνοντας κατά 25% σε σχέση με το 2008 την παραγωγική του δυναμικότητα.
    Όπως υποστηρίζουν στελέχη της Motor Oil, οι όποιες απώλειες παρουσιάζονται λόγω της πτώσης στην εγχώρια αγορά, δεν επηρεάζουν τον όμιλο, καθώς αναπληρώνονται από πωλήσεις σε μεγάλους εμπόρους ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής.

Η Coral, που αξιοποιεί το πρώην δίκτυο της Shell με 700 πρατήρια, κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά βενζινών.
ΠΗΓΗ: blackmoney2011.blogspot.com